2011. szeptember 24., szombat

Tizenhatodik on-line lecke


Hogyan mondjuk angolul ?

Hogyan kell tanácsot kérni vagy adni

hogyan kell tanácsot kérni

 What do you think I should do?
Mit gondolsz, mit kéne tennem?
Can I ask your opinion about something?
Megkérdezhetem a véleményedet valamirol?
Can I ask your advice about something?
Kérhetem a tanácsodat valamivel kapcsolatban?
Do you think I should ..............?
Gondolod, hogy nekem .......... kellene?
I'm thinking of....   What do you think?
Azon gondolkodom, hogy.... Te mit gondolsz (errol)?

Példa: I'm thinking of going home right now. What do you think? Azon gondolkodom, hogy most rögtön hazamegyek. Mit gondolsz?

hogyan kell tanácsot adni

You should ........... /You ought to .........
Neked kellene ..............

Példa: You should call her. Fel kellene hívnod ?t.
If I were you ......
Ha én te lennék.../A te helyedben én ...

Példa: If I were you, I wouldn't wait till tomorrow. A te helyedben én nem várnék holnapig.
What you ought to do is ................
Amit kellene tenned, az hogy .........

Példa: What you ought to do is give him the money. Amit tenned kellene, az hogy odaadod neki a pénzt.
What you need is .................
Amire szükséged van, az ...............

Példa: What you need is a good breakfast. Amire szükséged van az egy jó reggeli.
Make sure (that) you .... 
Biztosítsd azt, hogy.../Gondoskodj arról, hogy.../Figyelj arra, hogy...
(Ezzel adj tanácsot valakinek, hogy megóvd valamilyen hiba elkövetését?l!)

Példa: Make sure you drink enough water. Figyelj arra, hogy elég vizet igyál!
The best thing is to ..............
A legjobb az, ha........

Példa: The best thing is to take lots of money. A legjobb az, ha sok pénzt viszel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése